kidattypewriter

Friday, February 12, 2016

Du schmeckst so gut

Here, with apologies to my vast German audience, is my German verse epic in preparation for Valentine's Day entitled "Du bist mein Lieblingsessen."


Du bist mein Lieblingsessen

Du bist mein Lieblingsessen.
Meinen Obstsalat und Haferbrei
Und (doch, ich habe nicht vergessen!)
Mein Toast mit Butter und ein Ei.

Mein Frühstück, meine Hauptmahlzeit,
Meinen Kaffee, Meinen Porter,
Mein Scheschisches Himmelreich,
Und jetzt, meine Schwarzwälder Kirschtorte.

Du schmeckst so gut, mein erst, mein Wurst,
Mein Tomate rot, mein Milch und Brot,
Meinen Hunger, meinen Durst
Du bist, immer und so immer fort.

Metaphorische.

UPDATE! - It has come to my attention that I may have made even more lamentable errors in this than I thought I had originally. I will leave the poem up in its current state but it may require a lot more revision before I take it out in company again. 

No comments:

Email: timhtrain - at - yahoo.com.au

eXTReMe Tracker

Blog Archive